Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

AC Miláno znížilo finančnú stratu, očakáva predĺženie sponzorskej zmluvy

Martin Lehotský
AC Miláno znížilo finančnú stratu, očakáva predĺženie sponzorskej zmluvy
AC Miláno znížilo finančnú stratu, očakáva predĺženie sponzorskej zmluvyProfimedia
Taliansky futbalový majster AC Miláno v stredu uviedol, že v minulej sezóne znížil svoju ročnú stratu vďaka rastúcim komerčným príjmom a pokračujúcej disciplíne v oblasti nákladov. Klub očakáva obnovenie dlhodobej sponzorskej zmluvy s leteckou spoločnosťou Emirates.

AC Miláno, ktoré nedávno kúpila investičná spoločnosť RedBird Capital Partners (vlastník New Yorku Yankees) za 1,2 miliardy eur, znížilo svoju čistú stratu za 12 mesiacov do júna 2022 o viac ako 30 % na 66 miliónov eur. V porovnaní s predchádzajúcim obdobím je to zníženie o 30 miliónov eur.

"V čase krízy vo futbale a celkovo v ekonomike sme zaznamenali stabilný obrat. Preto som presvedčený, že vďaka skúsenostiam nového majiteľa bude AC Miláno ešte silnejšie a stane sa udržateľným a víťazným klubom," uviedol predseda klubu Paolo Scaroni.

"Nachádzame sa vo fáze rýchleho obchodného rastu. So spoločnosťou Emirates máme dlhodobý vzťah a dúfam, že čoskoro budeme môcť urobiť veľké oznámenie," vyjadril sa generálny riaditeľ Ivan Gazidis na online brífingu. 

Celkové príjmy vzrástli vďaka zvýšeniu obratu zo zápasov a komerčných a sponzorských zmlúv. K zlepšeniu ekonomickej situácie prispel aj zisk titulu v Serii A.

"Devätnáste scudetto a rastúca hodnota značky AC Miláno sú dôkazom, že sme na správnej ceste na ihrisku aj mimo neho," dodal Scaroni.

Podobne ako ostatné špičkové talianske kluby, aj AC Miláno bojuje o udržanie konkurencieschopnosti s európskymi súpermi. Jeho televízne a komerčné príjmy zaostávajú za príjmami klubov anglickej Premier League, najbohatšej európskej národnej ligy.