MS žien bez problému s dúhovými páskami. FIFA podporí inklúziu či rodovú rovnosť
Osem rôznych pások
Líderky tímov si budú môcť vybrať z ôsmich rôznych tém v rámci kampane FIFA "Futbal zjednocuje svet", ktorá bola vybraná po konzultácii s 32 zúčastnenými družstvami, hráčmi a agentúrami OSN.
"Po veľmi otvorených rozhovoroch so zainteresovanými stranami vrátane členských asociácií a hráčok sme sa rozhodli, že počas všetkých 64 zápasov na MS vo futbale žien poukážeme na sériu sociálnych tém - od inklúzie po rodovú rovnosť, od mieru po ukončenie hladu, od vzdelávania po boj proti domácemu násiliu," uviedol vo vyhlásení prezident FIFA Gianni Infantino.
Na páskach sú nápisy ako Zjednotenie, Domorodé obyvateľstvo, Rodová rovnosť, Vzdelanie pre všetkých, Koniec násilia páchaného na ženách, Mier a Nulový hlad. Odkaz ôsmej pásky znie: "Futbal je radosť, mier, nádej, láska, vášeň".
Poučenie z fiaska
Kapitáni mužských tímov Anglicka, Walesu, Belgicka, Holandska, Švajčiarska, Nemecka a Dánska plánovali na katarskom šampionáte nosiť pásky na rukávoch s nápisom "OneLove" na protest proti tamojším zákonom proti vzťahom osôb rovnakého pohlavia.
V spoločnom vyhlásení však federácie týchto krajín uviedli, že FIFA pohrozila udelením žltých kariet každému hráčovi, ktorý ich bude mať na rukáve. Infantino v marci povedal, že organizácia sa poučila z fiaska. Prisľúbil riešenie pre svetový turnaj žien, ktorý sa začne 20. júla v Austrálii a na Novom Zélande. Očakáva sa, že ho budú sledovať viac ako dve miliardy ľudí na celom svete.
Využiť silu futbalu
"Futbal spája svet. Naše globálne podujatia majú jedinečnú silu zjednocovať ľudí a poskytovať radosť, vzrušenie a vášeň," uviedol Infantino v piatkovom vyhlásení.
"Nejde len o to, čo sa deje na ihrisku. Sme odhodlaní využiť silu futbalu pre dobro. Len spolu môžeme niečo zmeniť," povedala generálna sekretárka FIFA Fatma Samoura.
Posolstvá sa budú propagovať aj prostredníctvom digitálnych LED tabúľ, veľkých vlajok prezentovaných na ihrisku, obrovských obrazoviek na štadiónoch a prostredníctvom sociálnych médií.