Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Štadión Česka plný Ukrajincov? Asociácia vysvetľuje distribúciu vstupeniek na zápas

eFotbal / Jakub Šafka
Souček oslavoval gól pred ukrajinskými fanúšikmi.
Souček oslavoval gól pred ukrajinskými fanúšikmi.Profimedia
Český národný tím sa v domácom prostredí necítil ako doma. Ako vôbec došlo k tomu, že stretnutie s Ukrajinou v hľadisku ovládli hostia? Zápas na štadióne Eden dopadol pre zverencov kouča Ivana Haška (61) víťazne, ale hneď po záverečnom hvizde sa rojili zvedavé hlasy, prečo podpora súpera bola v domácom prostredí výrazne väčšia ako normálne.

Futbalová asociácia Českej republiky (FAČR) pod ťarchou otázok vydala vysvetlenie, v ktorom spomína zvýšený záujem fanúšikov Ukrajiny, ale zároveň aj alibi, že distribúcia lístkov prebiehala štandardnými spôsobmi.

Takisto zmienila prácu na novom CRM systéme (riadenie vzťahov so zákazníkmi), ktorý by zvýhodnil verných priaznivcov pri získavaní vstupeniek na záverečné šampionáty alebo najatraktívnejšie zápasy. FAČR si od toho sľubuje, že tak vzrastie záujem o menej atraktívne duely reprezentácie Česka.

V Edene tvorili Ukrajinci fanúšikovskú väčšinu.
V Edene tvorili Ukrajinci fanúšikovskú väčšinu.ČTK / Kamaryt Michal

"FAČR zvýhodnila hneď niekoľko fanúšikovských skupín (fanúšikovia, ktorí podporili českú reprezentáciu na Eure, členovia FAČR s digitálnou kartou, permanentkári Slavie, deti do 150 cm a seniori nad 63 rokov), či už zľavou, ale najmä týždenným prednostným štartom predaja vstupeniek," stálo vo vyhlásení asociácie, ktorá dodala:

"Od začiatku voľného predaja trvalo mesiac, kým bol zápas definitívne vypredaný. Nejednalo sa teda o situáciu, keď by akákoľvek fanúšikovská skupina vykúpila vstupenky počas krátkej chvíle a pre iných záujemcov by lístky nezostali."

Zvýšený záujem Ukrajincov vraj asociácia očakávala: "Už len preto, že v Česku žije početná ukrajinská menšina. Avšak 80 % nákupov vstupeniek bolo uskutočnených z českých e-mailových adries. Obmedziť nákup vstupeniek iba na české e-maily či IP adresy alebo zvoliť nejakú formu adresného ticketingu by preto nemalo výrazný efekt."

Od jari pracuje FAČR na vytvorení vlastného CRM systému. "Tento prvok pomôže aj pri predaji vstupeniek na menej atraktívne stretnutia. Agendu bude zabezpečovať novozriadená pozícia fan development manažéra, ktorú sa asociácia už skôr rozhodla obsadiť a ktorá bude oblasť fanúšikovstva ďalej rozvíjať,” vysvetľovala asociácia.

Ak nás odvolajú, život pôjde ďalej, vraví Hašek. Atmosféra bola ako na zápase u súpera