Gaslymu sa pripísali ďalšie trestné body, hrozí mu zastavenie činnosti
Francúz, ktorý sa koncom roka pripojí k značke Alpine ako náhrada za Fernanda Alonsa, má teraz vo svojej pretekárskej licencii 10 trestných bodov, pričom tucet bodov v priebehu 12 mesiacov znamená automatické pozastavenie činnosti.
V nedeľu dostal päťsekundovú penalizáciu, ktorá znamenala trestný bod do licencie za opustenie trate a získanie výhody, čím donútil Lancea Strolla z Aston Martinu opustiť vymedzenú trať bez toho, aby mu vrátil miesto.
Gasly, ktorý skončil na 11. mieste, uviedol, že mu nebolo povedané, aby vrátil miesto a bude diskutovať o tom, čo má urobiť inak, aby sa vyhol budúcim trestom.
"Nemám pocit, že by som bol za posledných 12 mesiacov až taký nebezpečný a bola by škoda dostať zákaz štartu za prílišné spomalenie za safety car a pár tohtoročných porušení limitov trate," povedal novinárom.
Francúz naznačil, že v budúcom roku by mohlo dôjsť k zmenám v pravidlách o trestných bodoch, ktoré by ho mohli zbaviť trestu. "Myslím si, že na tom pracujú a pravdepodobne na budúci rok dôjde k zmenám," zmienil.
Gasly mal trestné body v Španielsku (2), Rakúsku (3), Japonsku (2), Spojených štátoch (2) a Mexiku (1) - štyri z nich za kolízie, dva za prekročenie rýchlosti počas jazdy pod červenou vlajkou a dva za to, že bol viac ako 10 dĺžok auta za bezpečnostným vozidlom.
Ďalšie dve negatívne body boli za opakované prekročenie limitov trate, vybočenie a získanie výhody. Okrem toho dostal pokutu za nedodržanie maximálnej rýchlosti v boxovej uličke vo Francúzsku, Belgicku a Kanade, kde obdržal aj napomenutie za nedodržanie pokynov riaditeľa pretekov.
Pilot sa až do mája nezbaví žiadnych trestných bodov, pretože prvé z aktuálnych desiatich získal 22. mája na okruhu Catalunya v Barcelone.
To znamená, že si musí dávať pozor na posledné dvoje preteky v roku 2022 a možno aj na prvých siedmich v roku 2023, pokiaľ sa Čína, ktorej Veľká cena je naplánovaná na 16. apríla 2023, nezruší kvôli pokračujúcim obmedzeniam COVID-19.