Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Kontroverzia prináša peniaze. Jake Paul pokračuje proti Tysonovi v stratégii svojho brata

Róbert Krupár
Paul a Tyson priťahujú pozornosť.
Paul a Tyson priťahujú pozornosť.BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia
V noci z 15. na 16. novembra sa v texaskom Arlingtone uskutoční podujatie, ktoré budí pozornosť nielen sveta boxu. Pre fanúšikov je pripravených sedem zápasov s hlavným ťahákom, o ktorý sa postarajú dve kontroverzné postavy rozdielných generácií. YouTuber a profesionálny boxer Jake Paul (27) si zmeria sily s bývalým šampiónom v ťažkej váhe Mikeom Tysonom (58). Značne propagovaný zápas vyvoláva u ľudí rôzne pocity, no svoj účel plní na jednotku.

Peniaze nadovšetko

Súboj sme pôvodne mali sledovať 20. júla, no z dôvodu zapáleného vredu Tysona sa o pár mesiacov odložil. Informácia o návrate železného Mikea do ringu spôsobila vo svete športu doslova senzáciu, aj keď nie každý ju prijal pozitívne. 

Iron Mike, ktorý má rekord 50-6 vrátane 44 knokautov, bol jednou z najobávanejších postáv ťažkej váhy v histórii, ale od roku 2005 sa neobjavil v profesionálnom zápase. YouTuber Paul je o 30 rokov mladší a pochváliť sa môže bilanciou 10-1.

"Veľmi sa teším na to, že sa postavím do ringu proti Jakeovi Paulovi," uviedol Tyson vo svojom vyhlásení ešte na začiatku roka. "Za tie roky ako boxer výrazne vyrástol, takže bude veľmi zábavné sledovať, čo dokáže vôľa a ambície 'dieťaťa' so skúsenosťami a schopnosťami najlepšieho všetkých čias."

Paula niektorí milujú, iní nenávidia.
Paula niektorí milujú, iní nenávidia.ČTK / AP / Jeffrey McWhorter

A práve obrovský vekový rozdiel je tým, čo asi najviac vadí kritikom. Niektorí nechcú vidieť, ako legenda mimoriadne náročného športu prehráva s niekým ako Paul. Ďalší majú pocit, že Tyson si ani v prípade víťazstva nepomôže, pretože zo športového hľadiska nič nezíska. Môže len stratiť. Faktom však je, že obe strany majú celý súboj dobre spočítaný.

Hoci oficiálne informácie o prize money zatiaľ neexistujú, Paul čosi naznačil. "Som tu, aby som zarobil 40 miliónov a knokautoval legendu," povedal nedávno. Ak k tomu prirátame fakt, že podujatie odvysiela mimoriadne populárna streamovacia služba Netflix a jeho dejiskom bude štadión AT&T, ktorý má kapacitu 80-tisíc miest, je jasné, že nepôjde o žiadne drobné. Miliónik hore dole.

Po stopách brata

Organizátori počítajú s tým, že zápas priláka odlišné generácie divákov. Zatiaľ čo Paul je v kurze hlavne medzi mladými ľuďmi, priezvisko Tyson dokáže aj po rokoch osloviť skôr narodených. Tí kedysi sledovali jeho vzostup a pád v televízii či novinách a nostalgia je skvelým marketingovým nástrojom.

Keď sme pri marketingu, obraz súboja boxerskej legendy s "rozmaznanou internetovou hviezdičkou" (ako to aspoň veľakrát maľujú médiá) sme už videli. V júli 2021 sa Hard Rock Stadium na Floride zaplnil pre exhibičné meranie síl Floyda Mayweathera Jr. a Jakeovho brata Logana, ktorý si pred rokmi vybudoval rozsiahle YouTube impérium a za ten čas na seba upozornil okrem kontroverzných videí (napríklad filmovanie v japonskom lese samovrahov) aj športovými výkonmi.

Výsledok? Remíza a špekulácie, či Mayweather súpera nešetril. Samotný boxer sa neskôr vyjadril, že to tak bolo. Za pravdu mu dávali aj štatistiky, keďže zo 107 úderov zasiahol súpera až 43-krát (40,2%), pričom Logan sa trafil z 217 pokusov iba 28-krát (12,9%).

Najpodstatnejšie však bolo, že zarobili tak organizátori, ako aj účastníci zápasu. Viac než milión nákupov cez službu PPV, vysielanie po celom svete a bohaté odmeny, o ktorých sa špekulovalo niekoľko mesiacov. Floyd vraj za obyčajnú reklamu na trenírkach zarobil 24,5 milióna eur. To však nebolo ani zďaleka všetko. Už pred zápasom sa hovorilo o odmene za víťazstvo vo výške 40 miliónov. K príjmom ešte treba prirátať podiel z predaja vstupeniek a plateného online prenosu. Zárobok pre Paula? Okolo 16,5 milióna.

Obaja Paulovci majú okolo seba tímy ľudí, ktoré dobre vedia, ako svojich klientov predať. Ak ste si v poslednom čase v supermarkete kúpili energetický nápoj s písmenom "P" na začiatku, Logan Paul vám na diaľku ďakuje, pritom ani nemusíte vedieť, o koho ide. Športové exhibície, podcasty, príspevky na sociálnych sieťach, vlastné značky, to všetko prispieva k masívnemu PR kolotoču tejto bratskej dvojice.

Jake sa rád pýši svojím majetkom.
Jake sa rád pýši svojím majetkom.YouTube / Planet / Profimedia

Zabúdať ale netreba na fakt, že títo chlapíci disponujú veľkým športovým talentom a na svoje zápasy sa svedomito pripravujú. Keď sa dal Logan na dráhu profiwrestlera v organizácii WWE, učil sa tak rýchlo, že to, čo sa ostatní snažili pochytiť niekoľko rokov, zvládol za pár mesiacov.

Ak by sme však chceli súrodencov porovnať, Jakeovi predsa z hľadiska mainstreamovej popularity na Logana čosi chýba a súboj s ikonickým Tysonom by ho mohol vystreliť na novú trajektóriu. Veď svojho brata už teraz dobehol v počte sledovateľov na Instagrame (27 miliónov) a na YouTube zaostáva "len" o tri milióny. V novembrovom stretnutí tak vidí obrovskú šancu zväčšiť svoju značku. Ako každý správny podnikateľ...

Autor článku.
Autor článku.Flashscore