Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Dozvuky VC Emilia Romagna: Max je rozdielový a McLaren sa naďalej približuje k Red Bullu

Finley Crebolder
Verstappen sa len tesne udržal pred Norrisom.
Verstappen sa len tesne udržal pred Norrisom.AFP
Nedeľňajšia Veľká cena Emilia Romagna mala tradičného víťaza, ale tentoraz musel suverénny Max Verstappen (26) bojovať o víťazstvo do posledných chvíľ. Nakoniec ho druhý Lando Norris (24) poriadne ponaháňal. Víťazstvo jednotky Red Bullu však opäť ukázalo, ako dobrý je úradujúci šampión.

Verstappen ukázal, že to nie je len o aute

Vždy, keď jazdec začne dominovať v takom rozsahu ako Verstappen, frustrovaní fanúšikovia nevyhnutne začnú bagatelizovať jeho schopnosti a tvrdiť, že takýto úspech zažíva len preto, že dostal výrazne lepšie auto ako jeho súperi. V Imole Holanďan ukázal, že to nie je pravda.

Red Bull od samého začiatku víkendu v Taliansku nevedel nájsť spôsob, ako dostať zo svojho auta to najlepšie, ale zatiaľ čo Sergio Pérez skončil v kvalifikácii iba na 11. mieste, Verstappenovi sa aj tak podarilo zajazdiť úžasné kolo a získať pole position. Ďalší deň sa na štarte pohodlne udržal pred Norrisom a odpútal sa od neho, hoci sa zdalo, že McLaren má silnejšie pretekárske tempo.

A potom, keď ho Brit prenasledoval, pričom stav jeho pneumatík mu v záverečných fázach dával pocit, že je "na ľade", zostal Verstappen pozoruhodne pokojný. S náskokom pod jednu sekundu by ho jediná chyba stála preteky, ale on nezaváhal.

Jeho tímový kolega v rovnakom aute prešiel cieľovou čiarou na ôsmej priečke po tom, čo sa snažil usadiť v strede poľa, a aj keď zohľadníme rozdielne stratégie, rozdiel medzi nimi bol počas celého víkendu stále obrovský.

Bolo to ideálne pripomenutie toho, že Verstappen má síce dlhodobý luxus jazdiť s najlepším autom na štarte, ale je dosť dobrý na to, aby vyhral aj bez neho.

Red Bull sa kvôli McLarenu začína riadne potiť

Začína sa zdať, že Red Bull bude Verstappenove schopnosti v priebehu nasledujúcich mesiacov potrebovať čoraz viac, pretože McLaren začína dominantnému tímu posledných ročníkov poriadne dýchať na krk.

Oscar Piastri v Imole takmer získal pole position a Norris takmer nadviazal na nedávne premiérové víťazstvo v Miami, keď skončil len 0,7 sekundy za Holanďanom. Predtým bol priemerný náskok úradujúceho šampióna na výhru v tomto roku 14,3 sekundy.

Je ťažké si predstaviť, že McLaren bude do konca sezóny rýchlejší ako Red Bull, ale skutočnosť, že má iba o čosi slabšiu techniku, by mohla byť kompenzovaná tým, že britská stajňa má silnú jazdeckú zostavu. Obaja ich piloti dokážu z áut neustále vyžmýkať to najlepšie, čo sa vzhľadom na Pérezove problémy nedá povedať o Red Bulle.

Hoci je už možno neskoro na to, aby sa uchádzali o titul, pokrok McLarenu znamená vývoj, ktorý by nám mohol priniesť niekoľko napínavých pretekov. Zároveň by pri pohľade na rok 2025 mohol prinútiť Red Bull, aby si ponechal Péreza a nepodpísal Carlosa Sainza v očakávaní boja (nielen) o konštruktérsku trofej.

Antonelli sa najskôr chystá do Mercedesu

Jedným z najzaujímavejších momentov víkendu bol pre mňa ten, ktorý sa odohral mimo trate. Valtteri Bottas bol spozorovaný, ako opúšťa priestor stajne Williams po tom, čo sa údajne na 15 minút stretol s riaditeľom tímu Jamesom Vowlesom. Bottasov potenciálny návrat do Williamsu sa na prvý pohľad nemusí zdať až taký zaujímavý, ale mal by celkom zaujímavé dôsledky pre štartové pole.

Všeobecne sa predpokladalo, že ak sa Mercedes pre ročník 2025 rozhodne nenahradiť Lewisa Hamiltona talentovaným Kimim Andreom Antonellim z akadémie, pošle ho radšej na jednu sezónu do Williamsu. Avšak skutočnosť, že britský tím hľadá niekoho ako "parťáka" k Alexovi Albonovi, teda naznačuje, že Toto Wolff kývne na talianskeho mladíka.

Ba čo viac, sám Wolff neskôr pre Sky Sports povedal: "Myslím si, že pre Talianov je naozaj vzrušujúce mať Lewisa Hamiltona v budúcom roku v červenom. Na to si zvykneme. Ak sa však pozrieme na nás, možno existuje možnosť, že s Talianom v aute zažiarime viac."

Po tomto komentári a skutočnosťou, že Williams hľadá ďalších jazdcov, sa zdá byť celkom isté, že Antonelli po príchode do F1 v budúcom roku zamieri priamo do Mercedesu. A to opäť zvyšuje šance, že Sainz sa uspokojí s prestupom do tímu, ktorým bude od roku 2026 Audi.