Dozvuky VC Japonska: Red Bull späť na víťaznej vlne, Ferrari s ďalším pôsobivým výkonom
Pérez si pozíciu upevnil
Pérez odletel do Japonska s vedomím, že tento pretekársky víkend musí dotiahnuť do úspešného konca. Dôvod bol jednoduchý, naposledy v Austrálii po Verstappenovom odstúpení, keď mal podržať tím, to príliš nevyšlo a Mexičan skončil ďaleko od pódia. Teraz ukázal, že to bol ojedinelý výpadok a urobil presne to, čo stajňa od svojho druhého jazdca chce.
Pérezovým najväčším problémom bolo tradične slabé kvalifikačné tempo. To sa však v Suzuke neprejavilo, keďže skúsený bojovník si v sobotu bez problémov zabezpečil prvý rad na štarte a skončil druhý len o 66 tisícin sekundy za tímovým kolegom.
V pretekoch bol rozdiel medzi oboma jazdcami oveľa väčší, ale Checo mal stále dostatočný náskok na to, aby bez problémov porazil zvyšok štartového poľa a skončil osem sekúnd pred tretím Sainzom.
Z pohľadu Red Bullu to bol perfektný výkon. Nie dostatočne rýchly na to, aby dostihol kolegu a prípadne ho rozhodil alebo spomalil, ale dostatočne suverénny na to, aby porazil všetkých ostatných.
Alternatívy pre výber druhého jazdca Red Bullu v roku 2025 momentálne vychádzajú najlepšie pre Péreza. Daniel Ricciardo je príliš pomalý a naopak, v prípade Carlosa Sainza alebo Fernanda Alonsa ide o veľmi rýchlych a ambicióznych jazdcov na to, aby dokázali udržať ideálnu rovnováhu v stajni. Takže pokiaľ bude "Checo" jazdiť konzistentne, som si celkom istý, že v roku 2025 nikam neodíde.
V záujme vyrovnanejšieho boja o titul by som bol rád, keby Red Bull podpísal možno Sainza alebo Alonsa, ale z tímového hľadiska je ťažké uveriť, že by Red Bull niečo menil - najmä ak Pérez dokáže pravidelne predvádzať výkony ako v Japonsku.
Cunoda ukazuje hviezdny potenciál
Júki Cunoda údajne nie je na radare Red Bullu, ale víkend na domácej pôde ukázal, že by mohol byť pre niekoho mimoriadne atraktívnou voľbou.
Na trati bol opäť lepší ako tímový kolega Ricciardo, Austrálčana prekonal už štvrtýkrát v rade. Na to nadviazal ešte lepším výkonom v deň pretekov, keď sa mu podarilo niekoľkými predbiehacími manévrami udržať pred Lanceom Strollom napriek tomu, že mal pomalšie auto. Jemu a jeho tímu to prinieslo siedmy bod v sezóne a určite potešilo domácich fanúšikov.
Pokiaľ ide o motoristický šport, Japonci sú jedným z najväčších a najvášnivejších národov, takže každý tím, ktorý má vo svojich radoch zaujímavé japonské talenty, si nepochybne získa množstvo fanúšikov a sponzorov. A to je veľmi dôležité.
Čím viac o tom všetkom premýšľam, tým viac si myslím, že Aston Martin - ktorý bude pravdepodobne musieť v roku 2025 hľadať nového jazdca, pretože Alonso by mohol prestúpiť do väčšieho tímu - sa ho bude snažiť získať čo najskôr.
Je to krok, ktorý by sa ich budúcemu dodávateľovi motorov Honde nepochybne páčil a pravdepodobne už naň tlačí. Očakávajte tak, že 23-ročného jazdca uvidíme čoskoro v zelenom.
Fred oživuje Ferrari
Keď sa Fred Vasseur stal koncom roka 2022 šéfom tímu Ferrari, jedným z jeho hlavných cieľov bolo dať zbohom zlým pretekárskym stratégiám, ktoré stáli tím v predchádzajúcich rokoch veľa bodov. V tejto oblasti dosiahol v prvej sezóne len malý pokrok, ale teraz sa jeho práca začína prejavovať oveľa viac.
Charles Leclerc skončil v Japonsku o štyri pozície vyššie, ako štartoval, a to vďaka perfektne zvládnutej stratégii s jedným pitstopom. Áno, je to tak, jazdec Ferrari sa posunul vyššie vďaka šikovnej a dobre vykonanej stratégii.
Už je to tak dávno, čo to vo Ferrari fungovalo. A Vasseur z toho musí mať rovnakú radosť ako z toho, že jeho tím znížil odstup od Red Bullu približne o pol sekundy v porovnaní s rovnakými pretekmi pred rokom.
S jazdcami a s vozidlom, ktorých má Ferrari k dispozícii, by talianska stajňa mala jednoznačne cieliť na druhé miesto v Pohári konštruktérov. A ak si tím aj naďalej nebude strieľať do vlastnej nohy, môže po Sainzovom triumfe v Austrálii získať ďalšie víťazstvá.
Okrem toho, s pokračujúcim vývojom tímu pod vedením Vasseura a s plánovaným príchodom Lewisa Hamiltona sa zdá, že tím z Maranella bude čoraz vážnejšou hrozbou pre Red Bull nielen v roku 2025, ale aj v budúcnosti.