Dozvuky VC Veľkej Británie: Red Bull vyrovnal pamätný rekord McLarenu, Briti sa zlepšili
Tentoraz však bol na čele iný britský tím. McLaren s balíkom zmien zaútočil na predné pozície, zdvihol pomyselnú rukavicu a zdá sa, že nabudúce na nevyspytateľnom Hungaroringu bude musieť rakúsky tím odolávať spočiatku nečakaným oponentom.
Na Silverstone Red Bull vyrovnal pamätný rekord McLarenu z roku 1988. Vtedajšie dominantné duo Ayrton Senna, Alain Prost vyhralo prvých 11 pretekov sezóny, aby ich sériu prerušil až legendárny double dvojice z Maranella na Monze niekoľko týždňov po smrti zakladateľa tímu Enza Ferrariho. Súčasná séria Red Bullu sa počíta od posledných pretekov minulého roka, takže prvé miesto je momentálne delené (Mercedes a Ferrari mali najdlhšie série 10 pretekov).
KRÁĽ VÍKENDU - Lando Norris
Kráľom bol celý tím McLaren, ale jazdcom dňa sa mohol stať len jeden z jeho protagonistov. Rovnako ako v Rakúsku to bol Norris, ktorý vyhral hlasovanie fanúšikov. Angličan si v kvalifikácii vyjazdil senzačný prvý rad a po štarte sa dokonca ujal vedenia. Nebyť systému DRS, Verstappen by možno nezískal ďalšie víťazstvo. Norris ťahá tím nahor, stajňa z Wokingu získala späť náskok pred Alpinom a ak opäť stiahne stratu na Ferrari, môže sa pred koncom európskej časti ročníka dostať aj na tretie miesto medzi konštruktérmi.
POTLESK PUBLIKA - Williams
Keď sa Alex Albon počas piatkového tréningu objavil pred formulami tímov McLaren a Aston Martin, vtipkári začali zdieľať obrázok, v ktorom anglicko-thajský jazdec povedal: "Sme najlepší britský tím". Nedeľa nepriniesla prekvapenie, ale Albon úplne zatienil Ferrari na konci bodovanej desiatky a prispel štyrmi bodmi k tomu, že tradičný tím je v tabuľke už siedmy (!) pred Haasom. V Rakúsku bol Albon pochválený za 11. miesto, tentoraz sa to podarilo Loganovi Sargeantovi, čo je jeho doposiaľ najlepšie umiestnenie.
PLUSOVÉ BODY - Max Verstappen
Neviedol síce celé preteky, ale to by sme od úradujúceho šampióna žiadali príliš veľa. Po piatom kole bolo jasné, že Verstappen smeruje k ďalšiemu prvému miestu a nakoniec z toho bol hetrik, podobne ako pred týždňom. Max zaznamenal najrýchlejšie kolo pretekov a aj s bonusovými bodmi (získal ich už päť z desiatich možných) má v tabuľke pred svojím tímovým kolegom rozprávkový náskok 99 bodov. Je to vlastne na prvý pohľad paradox, odjazdených bolo 10 pretekov a Holanďan má 255 bodov, čo vychádza na väčší priemerný počet bodov ako hodnota víťazstva (25). Áno, je to skreslené o 14 bodov za dva tohtoročné šprinty, ale stále je to rozprávková matematika.
SMOLIAR VÍKENDU - Ferrari
Je zrejmé, že za výsledkovú mizériu "Cavallino Rampante" môže zlé rozhodnutie týkajúce sa nasadenia pneumatík - tvrdá sada Charlesa Leclerca vyzerala v porovnaní s časmi, ktoré neskôr dosiahli jazdci McLarenu, takmer katastrofálne. Talianska stajňa však čiastočne doplatila na to, že Monačan, ktorého pôvodnou úlohou bolo simulovať pretekársky stint, nemohol počas druhého tréningu vyraziť pre problémy s elektronikou. Tím pod vedením Freda Vasseura sa natoľko obával, že mäkšia zmes odíde príliš rýchlo, až sa rozhodol pre príliš opatrné riešenie. Nepomohol ani výjazd safety caru. Napriek tomu v piatkovom tréningu Carlos Sainz - minuloročný víťaz - stratil na Verstappena len 22 tisícin sekundy.
MANÉVER VÍKENDU - Pierre Gasly vs. Lance Stroll
Tridsiate deviate kolo a súboj medzi oboma jazdcami vrcholí. Stroll to skúša na nájazde do zákruty Stowe, ale Gasly si drží svoju líniu a Kanaďan v Aston Martine mieri mimo trať. Hoci prekračuje limity trate - čo riaditelia pretekov potvrdzujú vymazaním jeho času - nemusí vrátiť pozíciu, čo Gasly veľmi zle znáša. Súboj pokračuje (a končí odstúpením Gaslyho po vzájomnom kontakte, za ktorý je Stroll potrestaný), ale otáznikov pribúda a pribúda. Gasly komentuje situáciu s odstupom času s veľkým rozhorčením a poukazuje na penalizácie, ktoré padli na Red Bull Ringu pred týždňom.