Koniec medzi elitou po takmer 50 rokoch, F1 stratí ikonického výrobcu motorov
Renault vstúpil do šampionátu F1 v roku 1977 a ako dodávateľ motorov získal 12 titulov v Pohári konštruktérov a 11 jazdeckých titulov majstra sveta. Naposledy bol šampiónom s motormi tejto značky Nemec Sebastian Vettel pri všetkých jeho štyroch triumfoch vo farbách Red Bullu v rokoch 2010 až 2013.
Po zavedení hybridných motorov v roku 2014 začal Renault zaostávať za konkurenciou a pred ďalšou veľkou zmenou pravidiel odchádza zo šampionátu úplne. Od roku 2026 bude vo vozidlách F1 elektrická zložka ešte dôležitejšia než doposiaľ a na pohone sa bude podielať rovnakým dielom ako spaľovacie súčasti.
Firemná továreň na motory pre monoposty F1 vo Viry-Chatillon neďaleko Paríža sa má zmeniť na inžinierske centrum pre budúce autá Renault a Alpine. "Aktivity v rámci F1 vo Viry, s výnimkou vývoja nového motora, budú pokračovať až do konca sezóny 2025," oznámil tím Alpine.