Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Kritika stratégov, príchod Albona či pole position? Dúfame v ňu, vraví šéf Ferrari Vasseur

Diretta
Frédéric Vasseur je pred VC Maďarska sebavedomý.
Frédéric Vasseur je pred VC Maďarska sebavedomý. AFP
V rozsiahlom rozhovore pre portál Motorsport.com sa šéf tímu Ferrari Frédéric Vasseur (55) venoval najdôležitejším aktuálnym otázkam týkajúcim sa stajne z Maranella.

Frédéric Vasseur začal najnovšími zlepšeniami v plnom rozsahu: "Pracujeme na tom, aby sme sa snažili zlepšiť tam, kde sme slabí, pretože to je správny prístup v porovnaní so snahou kopírovať niekoho iného. Najťažšou časťou práce je presne pochopiť, kde sú slabiny, a potom ich odstrániť".

Citlivosť na vietor

"Po Austrálii sme urobili dobrý krok vpred a po Barcelone ďalší, hoci stále existujú slabiny, najmä ak panujú extrémne podmienky. Stále sme trochu citliví na vietor, najmä ak je dostatočne silný ako na Silverstone, kde dosahoval rýchlosť až 50 km/h. Auto je príliš citlivé, keď fúka diagonálne."

Práca prebieha v plnom prúde.
Práca prebieha v plnom prúde.AFP

Kritika stratégov

"Na Silverstone sme začali s intermediálkami, ale potom sme okamžite prešli na slicky. Vedeli sme, že situácia sa zlepší a nechceli sme spáliť sadu mäkkých pneumatík, preto sme požiadali jazdcov, aby odjazdili niekoľko kôl na intermediálkach, ale oni už vedeli, že sa čoskoro vrátia na ich výmenu."

"Zvonku je ľahké kritizovať stratégov, ale niekedy sa robia chyby, pretože informácia o počte kôl, ktoré môžete odjazdiť na dostupných zmesiach, je nesprávna. Niekedy nám povedia, že určitá pneumatika nemôže vydržať viac ako 15 kôl, ale potom odjazdí viac: ak sa to stane, nie je to chyba stratéga, ale špecialistu na pneumatiky. Vo všeobecnosti sa však vždy snažíme použiťčo najskôr príliš veľa sád mäkkých pneumatík."

Odstup od Red Bullu

"Rozdiel je menší, ak si uvedomíme, že v Džidde sme zaostávali o jedno kolo, zatiaľ čo v Rakúsku sme sa priblížili na 20 sekúnd."

Maxa Verstappena v roku 2023 je náročné poraziť.
Maxa Verstappena v roku 2023 je náročné poraziť.AFP

"McLaren začal od Barcelony robiť pokroky. Je pravda, že za Maxom je skupina štyroch tímov, ktoré sú v rozmedzí dvoch desatín, takže nastavenie a výkon jazdcov môžu mať veľký význam, ale súčasťou hry sú aj chyby."

"Aby sme pochopili, kde presne sa nachádzame, musíme byť oveľa presnejší ako pred tromi-štyrmi rokmi. Vtedy bola hierarchia celkom jasná: v prvom a druhom rade boli vždy rovnaké autá a obraz bol veľmi jasný. Teraz je oveľa ťažšie čítať veci medzi pretekmi."

Úroveň jazdcov

"Nemáme výkonnostnú stabilitu: kolo za kolom strácame časť výkonu našich jazdcov, pretože nikdy nemajú rovnaké podmienky a strácajú dôveru v auto. Musíme sa pokúsiť postaviť jazdcov viac do centra našich priorít".

Monacký génius Leclerc.
Monacký génius Leclerc.AFP

"Leclerc je schopný výnimočných vecí. Niekedy robí veci, o ktorých neviete, odkiaľ ich môže vytiahnuť. Charles myslí vždy na víťazstvo. Naše auto je za Red Bullom, ale on stále myslí na to, aby sa pokúsil vyhrať. V určitých situáciách sme videli, ako príliš tlačí na pílu, ako sa snaží kompenzovať nedostatky stratégiou, agresivitou. Potom riskuje, že urobí chybu."

"Carlos je veľmi konzistentný. Dokáže kontrolovať svoje tempo, robí to o niečo lepšie ako Charles. Nepreháňa to. Nemá také veľké výkony ako Charles, keď napríklad získava pole position. Niekedy je však k nemu veľmi blízko. V Miami bol až do poslednej zákruty na pole position. Obmedzuje chyby a vždy je vpredu."

Reči o Albonovi

"Neviem, odkiaľ sa to vzalo. V minulosti som mal v tíme Albona, sme priatelia. Ale... Ak sa ma novinár spýta, či Alexander v súčasnosti odvádza dobrú prácu, odpoviem, že áno. To však neznamená, že mám záujem ho k nám dostať. Alex má podľa mňa zmluvu s Williamsom aj na rok 2024. Tím do neho veľa investuje. Takže v tom problém nie je..."

Fámy o odchode Sainza sú podľa Vasseura nepodložené.
Fámy o odchode Sainza sú podľa Vasseura nepodložené.AFP

"Na začiatku sezóny som mal s tímom jasno a rovnako som mal jasno aj s jazdcami. Musím sa s tímom zoznámiť, to trvá mesiace. Naši jazdci majú ešte ročnú zmluvu. Nie je to niečo, o čom by sa malo teraz diskutovať. Určite sa o tom budeme v budúcnosti rozprávať, ale nie je to prvoradá záležitosť. V tlači sa objavil článok o Sainzovi v Sauberi. Nechajme to tak..."

A čo Budapešť?

"Môžem povedať, že sa nám darí lepšie v pomalých zákrutách a deväťdesiatstupňových zákrutách ako na vlásenkách, aspoň tak sme to videli doteraz. Môžeme dúfať v pole position..."