Pohár konštruktérov v rukách Red Bullu, za Verstappenom na VC Japonska oba McLareny
Pre Verstappena to bol 48. triumf v kariére a naďalej suverénne mieri za tretím titulom majstra sveta. Do konca šampionátu ostáva ešte šesť pretekov. V Japonsku napokon získal aj bod navyše za najrýchlejšie kolo a svoj bodový súčet v sezóne zaokrúhlil na 400.
Držiteľ pole position nemal ideálny štart. Piastri, ktorý vstúpil do pretekov z druhej pozície, to však nedokázal využiť a tímový kolega Norris sa dostal pred neho. Už v prvom kole zamierili do boxov obaja jazdci Alfa Romeo, keďže Bottas kolidoval s Albonom a problém s monopostom mal aj Čou.
V úvode pretekov došlo k viacerým kontaktom jazdcov z druhej polovice štartového poľa, a tak prišiel na trať safety car. Holanďan si držal pozíciu lídra, za ním boli oba McLareny. Bottas mal po návrate na trať ďalšiu kolíziu, keď do neho vrazil Sargeant. Ten neskôr dostal päťsekundový trest, no pre Fína sa preteky krátko na to skončili.
Preteky nevyšli ani Pérezovi, ktorý v ľavotočivej zákrute trafil Magnussena. Mexičan zamieril do boxov a vyzeralo to, že v pretekoch skončil. V 16. kole zaujal súboj Mercedesov, po ktorom sa Russell musel vyhnúť Hamiltonovi krátkym výjazdom mimo trate.
Zakrátko šiel líder Verstappen prvýkrát do boxov, jeho mechanici nezaváhali a na trať sa vrátil pred Piastrim. Dianie sa upokojilo, obhajca titulu si bez problémov držal pozíciu na čele. V 40. kole sa nečakane vrátil do pretekov Pérez, ale dlho sa v nich nezdržal a definitívne odstúpil. Za pódiovými priečkami finišoval Leclerc, ktorý sa v 45. kole úspešným manévrom dostal pred Russella.
Priebežné poradie (po 16 z 22 pretekov):
1. Verstappen 400 b
2. Pérez 223 b
3. Hamilton 190 b
4. Alonso 174 b
5. Sainz 150 b
Pohár konštruktérov:
1. Red Bull 623 b (istý titul)
2. Mercedes 305 b
3. Ferrari 285 b
4. Aston Martin 221 b
5. McLaren 172 b