Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Predstavujeme tímy F1 pre rok 2024: Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren a Aston Martin

AFP
Verstappen a Red Bull majú veľké predpoklady na obhajobu titulov.
Verstappen a Red Bull majú veľké predpoklady na obhajobu titulov.AFP
Nová sezóna obľúbenej Formuly 1 štartuje už počas prvého marcového víkendu roku 2024. Pozrite si prehľad prvej polovice tímov a jazdcov, ktorí sa pripravujú na štart svetového šampionátu kráľovnej motošportu.

Red Bull

Motor: Honda-Red Bull Power Train

Šéf tímu: Christian Horner (Veľká Británia)

Jazdci: Max Verstappen (Holandsko), Sergio Pérez (Mexiko)

Prípravu Red Bullu na novú sezónu dramaticky narušilo prebiehajúce vyšetrovanie Christiana Hornera. Bol to práve on, kto sa dostal na titulné stránky novín, odkedy sa objavili správy o nevhodnom správaní, z ktorého ho obvinila jedna zo zamestnankýň.

Napriek tomu je skutočnou ozdobou nový monopost RB20. Rakúsky gigant F1 začal s vývojom vozidla v polovici minulej sezóny a výsledkom je agresívne odlišný dizajn, ktorý pri testovaní naplnil svoj odvážny vzhľad poriadnym tempom. Verstappen, ktorý sa usiluje o štvrtý titul v rade, povedal, že auto reagovalo dobre. 

Keď sa trojdňové testovanie skončilo, Hamilton a Leclerc nepochybovali o tom, že Red Bull je opäť tímom, ktorý v tejto rekordnej 24-víkendovej sezóne zvíťazí. F1 a jej fanúšikovia budú dúfať, že Mercedes, Ferrari a spol. nekapitulujú tak ľahko ako v roku 2023, keď si majstri sveta vybojovali 21 z 22 možných víťazstiev.

Mercedes

Motor: Mercedes

Šéf tímu: Toto Wolff (Rakúsko)

Jazdci: Lewis Hamilton (Veľká Británia), George Russell (Veľká Británia)

Mercedes sa o tri body dostal pred Ferrari a stal sa najlepším z ďalších tímov za Red Bullom, za rozbehnutými šampiónmi ale zaostal až o 451 bodov. V šampionáte jazdcov obsadil Hamilton tretie a Russell ôsme miesto.

Hamiltonovo priznanie, že v budúcej sezóne bude jazdiť za Ferrari, bolo pravdepodobne najväčším jazdeckým krokom od roku 2013, keď oznámil, že prestupuje do Mercedesu z McLarenu. Sedemnásobný šampión bude chcieť odísť na vrchole.

V minulej sezóne nevyhrali strieborné šípy ani jedny preteky prvýkrát od roku 2011. Doplácali na inovatívnu konštrukciu, ktorá sa po zavedení nových predpisov o prízemnej sile v roku 2022 ukázala ako prekliatie. Šéf tímu Toto Wolff vyjadril optimizmus nad tohtoročným dizajnom auta, ktorý podľa jeho slov vytvoril "rozruch, aký nevidel už veľa rokov. Je to kompletne obnovené auto, veľmi odlišné, a to nielen po aerodynamickej stránke, ale hlavne na podvozku."

Ferrari

Motor: Ferrari

Šéf tímu: Frederic Vasseur (Francúzsko)

Jazdci: Charles Leclerc (Monako), Carlos Sainz (Španielsko)

Jediným mužom, ktorý v minulej sezóne zastavil rozbehnutý vlak výhier Red Bullu, bol Sainz v Singapure. Španiel bude chcieť pridať ďalšie triumfy predtým, ako uvoľní svoje miesto Hamiltonovi v roku 2025. Testovanie pre taliansku značku, ktorá získala posledný z 15 titulov majstra sveta jazdcov ešte v roku 2007, dopadlo pozitívne. 

"Je to pocit ako pri každom zimnom teste, čo znamená, že ničomu nerozumieme, nepoznáme úroveň paliva všetkých ostatných. Moje prvé pocity sú také, že Red Bull je stále o dosť vpredu," vravel Leclerc. Pozitívne hodnotil jazdné vlastnosti auta, ktoré sú oveľa lepšie ako vlani.

Je zrejmé, že pod vedením Vasseura, ktorý bol vymenovaný za šéfa tímu pred minulou sezónou, sú teraz muži z Maranella oveľa silnejšou stajňou ako pred jeho príchodom, keď ich v napredovaní brzdila séria taktických chýb.

McLaren

Motor: Mercedes

Šéf tímu: Andrea Stella (Taliansko)

Jazdci: Lando Norris (Veľká Británia), Oscar Piastri (Rakúsko)

Pomalý štart do roku 2023 pod vedením nového šéfa tímu Andreu Stellu bol zabudnutý, keď po modernizácii v polovici sezóny začal McLaren šliapať na plyn. Norris bol v záverečnom tucte pretekov v počte získaných bodov druhým najlepším jazdcom za Verstappenom. Konečný súčet 205 bodov vyniesol 24-ročného jazdca na šieste miesto.

V rámci konštruktérov sa McLaren umiestnil na štvrtom mieste s pomocou 97 bodov, ktoré získal talentovaný austrálsky nováčik Oscar Piastri. Napriek tejto povzbudivej druhej polovici sezóny sa výkonný riaditeľ McLarenu Zak Brown držal pri zemi, pokiaľ ide o očakávania v novom ročníku:

"Všetci sme nadšení, že môžeme opäť pretekať, ale vieme, že nás čaká dlhá sezóna a ešte veľa práce, aby sme zabezpečili, že nadviažeme na pokrok, ktorý sme dosiahli v priebehu roka 2023."

Norris, ktorý v minulej sezóne podpísal novú zmluvu, sa na základe výsledkov McLarenu v testoch domnieva, že od niektorých konkurentov majú stále veľký odstup. "Určite sme dosť ďaleko za Ferrari a Red Bullom - myslím, že sú jednoznačne ďaleko vpredu. Je ešte veľa práce, ktorú musíme ešte urobiť, aby sme sa pokúsili tento náskok znížiť," uviedol.

Aston Martin

Motor: Mercedes

Šéf tímu: Mike Krack (Luxembursko)

Jazdci: Fernando Alonso (Španielsko), Lance Stroll (Kanada)

Aston Martin bude dúfať, že sa mu podarí napodobniť štart, ktorý mal na začiatku minulej sezóny, keď dvojnásobný majster sveta Fernando Alonso v prvých ôsmich pretekoch len dvakrát chýbal na stupňoch víťazov. Hoci bolo ťažké udržať túto formu, tím skončil v roku 2023 piaty, pričom Alonso bol štvrtý v šampionáte jazdcov. Šlo teda o najlepšie umiestnenie od prevzatia stajne Racing Point v roku 2021.

Stajňa čiastočne financovaná otcom Alonsovho tímového kolegu Lancea Strolla má ambície zamiešať dominanciou Red Bullu. Je otázne, či je to Španielova posledná sezóna v tíme, keďže Hamiltonovo miesto v Mercedese je od roku 2025 voľné, zatiaľ čo aj Red Bull by mohol mať voľné sedadlo, keďže Pérezovi sa končí zmluva.

"Na štartovom rošte sú len traja majstri sveta a ja som jediný voľný na rok 2025, takže mám dobrú pozíciu," povedal na margo svojej "kandidatúry" nestarnúci 42-ročný jazdec, ktorý počíta s tým, že môže pokračovať až do päťdesiatky. Nech už budúcnosť prinesie čokoľvek, Alonsova myseľ je pevne zameraná na upevnenie miesta tímu v popredí.