Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Uchádzač o post 11. tímu v F1 nezaháľa, stajňa Andretti s motormi od amerického giganta

Reuters
Sídlo spoločnosti General Motors.
Sídlo spoločnosti General Motors.Reuters
Americká automobilka General Motors (GM) sa oficiálne zaregistrovala u riadiaceho orgánu Formuly 1, aby od roku 2028 poskytovala pohonné jednotky novému tímu Andretti Cadillac, oznámila v utorok americká automobilka.

FIA schválila vyjadrenie záujmu zo strany novej stajne vstúpiť do súťaže ako 11. tím, ale F1 ešte žiadosť zvažuje. "Sme nadšení, že náš nový tím Andretti Cadillac F1 bude poháňaný pohonnou jednotkou GM," uviedol prezident Mark Reuss vo vyhlásení vydanom pred víkendovou Veľkou cenou Las Vegas, jedným z troch podujatí v USA .

"Vďaka našim hlbokým inžinierskym a pretekárskym skúsenostiam sme presvedčení, že pre tento seriál vyvinieme úspešnú pohonnú jednotku a Andretti Cadillac sa stane skutočným továrenským tímom. Budeme jazdiť s tým najlepším a na najvyššej úrovni, s vášňou a integritou, ktorá pomôže pozdvihnúť úroveň tohto športu pre fanúšikov pretekov na celom svete," dodal Reuss.

Tento krok vytvorí tlak na vedenie F1, ktorej šéf Stefano Domenicali povedal, že rozhodnutie o rozšírení musí byť pre podnik správne. Väčšina existujúcich tímov je proti tomu, aby 11. tím rozriedil ich podiel na zisku. Tvrdia tiež, že 200-miliónová kompenzačná platba, ktorá sa má medzi ne rozdeliť, je vzhľadom na súčasné hodnoty tímov nedostatočná.

Michael Andretti, syn majstra sveta Maria z roku 1978, minulý mesiac uviedol, že stále plánuje vstúpiť do šampionátu v roku 2025 a v aerodynamickom tuneli má pripravené vozidlo špecifikácie z roku 2023. F1 bude mať od roku 2026 nové predpisy pre motory, pričom GM bude siedmym výrobcom, ak Andretti získa súhlas. Mercedes, Ferrari, Renault, Audi, Honda a Red Bull-Ford sa už zaviazali.

GM poznamenal, že vývoj a testovanie prototypovej technológie už prebieha: "Konštrukcia pohonnej jednotky F1 posunie odborné znalosti GM v oblastiach ako elektrifikácia, hybridná technológia, udržateľné palivá, vysokoúčinné spaľovacie motory, pokročilé riadiace a softvérové systémy."

Andretti mal dohodu s tímom Alpine o motore na prvé sezóny, ale Bruno Famin, nový šéf stajne vlastnenej Renaultom, nedávno povedal, že dohoda už neplatí.