V Singapure po dráme zvíťazil Sainz, rekordná séria Verstappena sa skončila
Sainz pred seba nepustil nikoho a nočné preteky vyhral systémom štart-cieľ. Dosiahol prvý triumf od svojho premiérového víťazstva vlani na VC Veľkej Británie. Ferrari vyhralo naposledy na minuloročnej VC Rakúska zásluhou Charlesa Leclerca.
Nedeľňajšie pódium doplnil Brit Lando Norris na McLarene, ktorý ťažil z dobrého postavenia na štarte a v závere za sebou dokázal udržať krajana Georgea Russella - jazdec Mercedesu havaroval v poslednom kole.
Na treťom mieste tak skončil jeho tímový kolega a krajan, sedemnásobný majster sveta Lewis Hamilton. Pilotom Red Bullu nevyšla kvalifikácia, keďže mestský okruh nesedel konfigurácii ich doposiaľ dominantného monopostu. Verstappen obsadil piate miesto.
Štart do pretekov vyšiel najlepšie jazdcom Ferrari, Sainz si postrážil prvé miesto a Leclerc predstihol Russella. Jeho tímový kolega Hamilton si skrátil prejazd úvodnou sekciou zákrut a v nasledujúcich kolách vrátil miesto Russellovi i Norrisovi. Mladší z dvojice jazdcov Mercedesu sa začal približovať k druhému Leclercovi a jeho tím chcel vyprovokovať Ferrari k zastávke v boxoch, keď blafoval v rádiovej komunikácii o pit stope.
Predieranie sa poľom na úzkom mestskom okruhu nevychádzalo suverénovi tejto sezóny Verstappenovi. Úradujúci majster obsadil v kvalifikácii jedenáste miesto a jeho tímový kolega Pérez bol o jeden rad ďalej. Okrem obmedzených možností na predbiehanie komplikovala jazdcom rakúskej stajne preteky aj konfigurácia ich monopostu RB19 - nízky podvozok, ktorý bol celú sezónu devízou, nie je stavaný na hrboľatý mestský povrch bez priľnavosti.
Zdanlivo im pomohol im výjazd bezpečnostného vozidla po nehoda Sargeanta na Willaimse. Ten v pretekoch pokračoval, no pri náraze poškodil svoje predné krídlo a na vozovke nechal po ceste k svojim mechanikom mnoho nečistôt. Verstappen s Pérezom ako jedni z mála nevyužili príležitosť na prezutie, keďže mali tvrdé pneumatiky.
Ferrari zvolilo dvojitý pit stop a Russell tak prišiel o šancu na over cut, pričom piloti Red Bullu išli do najlepšej štvorky. O pozície však prišli hneď po reštarte, keď ťahali za kratší koniec v súboji so súpermi s novšími pneumatikami - tí ich dokázali zahriať práve za bezpečnostným vozidlom.
Keďže drvivá väčšina štartového poľa prezula na hardy a zvolila tak stratégiu jedného pit stopu, taktické boje už neboli v prvej polovici pretekov na programe. Spomedzi jazdcov v popredí si polepšil len Leclerc, ktorý predstihol oba Red Bully.
Počas zastávok v boxoch prišiel o druhé miesto v dôsledku premávky v pit lane - u mechanikov strávil takmer šesť sekúnd, keďže ho nemohli pustiť okamžite po prezutí. Druhý Russell sa udržiaval v zóne DRS za Sainzom, no k samotnému predbiehaciemu manévru nedochádzalo.
Verstappen i Pérez čakali na ďalší prípadný sefaty car, ktorý by spôsobil preriedenie poľa a s dávkou šťastia by umožnil prezuť na rýchlejšiu zmes zadarmo. Situácia však začala byť kritická okolo 35. kola, keď začal monopost vlaňajšieho víťaza Péreza na niektorých výjazdoch kĺzať. Do boxov ho povolali v 39. kole, prepadol sa na predposledné 17. miesto a o chvíľu ho nasledoval aj Verstappen.
K situácii, ktorú Red Bull potreboval, prišlo čiastočne o niekoľko kôl neskôr. Ocon odstavil svoj Alpine v dôsledku poruchy a spôsobil virtuálny safety car. Pre čerstvejšie pneumatiky sa rozhodli v Mercedese, u Magnussena a Alonsa. Druhému menovanému pit stop nevyšiel. Zavŕšil tým nevydarený víkend po tvrdej havárii Strolla v kvalifikácii, v dôsledku ktorej neodštartoval do pretekov.
Russell sa vrátil na pódiové pozície v 53. kole, no k útoku na vedúceho Sainza sa nedostal. Do najlepšej desiatky sa prebojoval po odstúpení Ocona aj Lawson na AlphaTauri. Náhradník Riccirada obsadil deviate miesto a s ním získal i prvé body v seriáli F1.
Hlasy (zdroj: Sport 2):
Carlos Sainz, víťaz: "Je to dosť dobrý pocit a dosť dobrý víkend. Ďakujem všetkým vo Ferrari za ich snahu, nemali sme najlepší začiatok, ale nakoniec sme vyhrali. Som si istý, že sme potešili celé Ferrari i Taliansko. Preteky boli o kalkulácii a o šetrení pneumatík, po safety care som k sebe musel pustiť Georga a bolo to náročné aj na konci. Bol som pod tlakom, urobiť chybu bolo jednoduché, ale cítil som, že mám veľmi dobrú rýchlosť."
Lando Norris, 2. miesto: "Boli to náročné preteky, no Carlos bol veľmi štedrý a pustil ma do DRS. Na konci som sa sústredil viac na bránenie pozícii pred Mercedesmi. Dotkol som sa bariéry na rovnakom mieste ako George, on išiel hneď za mnou a pravdepodobne narazil tiež, no vyšiel z toho horšie."
Lewis Hamilton, 3. miesto: "Hlavne gratulujeme Carlosovi. Cez víkend sme skúšali rôzne pneumatiky i stratégie a mali sme až dve zastávky. Tím však odviedol dobrú prácu."