Veľké zmeny na riaditeľských postoch, Mercedes prechádza reorganizáciou
Elliott v júli 2021 vystriedal Allisona, ktorý sa na čiastočný úväzok presunul na širšiu pozíciu technického riaditeľa. "Mike viedol revíziu našej technickej organizácie, aby sme zabezpečili správnu štruktúru, ktorá nám v budúcnosti prinesie udržateľný úspech. Zameriavame sa na vytvorenie najlepšieho pretekárskeho vozidla a tímu, ktorý bude monopost vyvíjať, pričom každý bude v rámci organizácie využívať svoje najsilnejšie stránky," uviedol hovorca tímu.
Toto Wolff povedal, že zmeny riadi Elliott, ktorý bude funkciu technického riaditeľa vykonávať na plný úväzok. "Prehodili sa úlohy. Mike sa posunul do tejto funkcie, pretože má brilantnú vedeckú myseľ. A James Allison sa vrátil na pozíciu technického riaditeľa, kde bude podliehať Mikovi," vyjadril sa.
Šéf tímu takisto poznamenal, že vytvára aj štruktúru pre budúcnosť, pričom umelá inteligencia a študovanie strojov otvárajú priestor pre inovácie. Rakúšan uviedol, že pracovné miesta boli reštrukturalizované aj medzi vedúcimi dizajnérmi, aby sa prispôsobili novým požiadavkam na obmedzenie nákladov v športe.
John Owen zostáva hlavným konštruktérom, ale jeho úloha bola rozdelená a Giacomo Tortora bol vymenovaný za riaditeľa inžinierstva, aby sa mohol sústrediť na dizajn vozidla a nie na správu nákladového stropu.
Mercedes je po troch pretekoch sezóny celkovo tretí, ale už 67 bodov za vedúcim a úradujúcim šampiónom Red Bullom, ktorý vyhral všetky preteky. Tím získal v rokoch 2014 až 2021 bezprecedentných osem titulov konštruktérov za sebou, lenže vlani sa trápil s poskakujúcim autom, ktoré si pripísalo len jedno víťazstvo zásluhou Georgea Russella.
Sedemnásobný majster sveta Lewis Hamilton však 2. apríla v Austrálii skončil druhý a Mercedes dúfa v ďalší pokrok v Azerbajdžane. "Určili sme si jasný smer, kam musíme ísť. Verím, že sme na správnej trajektórii. Chceme upevniť naše chápanie a dúfam, že počas nasledujúcich pretekov urobíme ďalší krok," vysvetlil Wolff.