Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Viac bodov, obrátené poradie či zmena v programe? Šprint v F1 čakajú novinky

Reuters
Konečný kalendár šprintov a ich pravidiel na rok 2024 bude zverejnený v najbližších týždňoch.
Konečný kalendár šprintov a ich pravidiel na rok 2024 bude zverejnený v najbližších týždňoch.Reuters
Formula 1 sa po podpore tímov a zainteresovaných strán chystá zmeniť šprintový formát na rok 2024, aby sa uľahčila sledovateľnosť pretekárskych víkendov.

Riadiaca organizácia FIA v piatok uviedla, že jej športový poradný výbor predloží konečný návrh komisii F1 v januári.

"Komisia celkovo podporila aktualizáciu formátu šprintu na rok 2024 s cieľom ďalej racionalizovať víkend oddelením aktivít šprintu od aktivít Veľkej ceny. Konečný kalendár šprintov na rok 2024 bude zverejnený v najbližších týždňoch," uviedla FIA vo vyhlásení.

Šesť z tohtoročných 22 veľkých cien obsahovalo šprinty vrátane Veľkej ceny Kataru, v ktorej Max Verstappen z Red Bullu získal netradične v sobotu tretí titul majstra sveta.

Tímy diskutovali o presunutí kvalifikačného "rozstrelu" na piatok, pričom preteky na 100 km by sa potom konali v sobotu ráno pred kvalifikáciou na hlavnú nedeľnú Veľkú cenu. Podľa súčasného formátu sa kvalifikácia na veľkú cenu koná v piatok, pričom sobotňajší program vyplní šprintový rozstrel (kvalifikácia na šprint) a samotný šprint.

Šéf Red Bullu Christian Horner bol jeden z kritikov šprintu.
Šéf Red Bullu Christian Horner bol jeden z kritikov šprintu.Reuters

"Je jasné, že šprinty sa musia trochu vyvinúť, v niektorých ohľadoch boli mierne nedotiahnuté. Nie je tam žiadna zastávka v boxoch, má to tendenciu zostať bez zmien v poradí," povedal novinárom šéf Red Bullu Christian Horner.

"Myslím si, že na tom treba ešte trochu popracovať v rámci športového fóra. Potom si nepochybne začiatkom nového roka sadneme na ďalšom zasadnutí komisie a dúfam, že tento formát dokončíme," dodal.

Body za šprint by sa mohli udeľovať vo väčšom rozsahu, pričom sa uvažuje aj o možnom prvku obráteného štartového poľa. 

Komisia F1 súhlasila so zachovaním pneumatikových dečiek do konca sezóny 2025 a schválila aktualizácie technických predpisov. Tie umožnia namontovať do vozidla chladenie s väčším výkonom pre jazdca po tom, čo horúčavy a vlhkosť v Katare vyvolali obavy o bezpečnosť pilotov.

Súhlasila tiež s tým, že tímy nebudú môcť vykonávať vývojové práce na vozidlách na rok 2026 pred začiatkom sezóny 2025. Formula 1 totiž v roku 2026 zavedie nový typ motora.