Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Dozvuky VC Rakúska: Bezohľadný Verstappen, ďalšia smola Ferrari a ospravedlnenie šéfa

Verstappen skončil v Rakúsku piaty po kolízii s Norrisom.
Verstappen skončil v Rakúsku piaty po kolízii s Norrisom.AFP
Víťazom Veľkej ceny Rakúska sa stal George Russell (26), ale hrdinom je aj Lando Norris (24), ktorý sa znovu pustil do boja s Maxom Verstappenom (26). A hoci sa preňho preteky skončili smolne, všetkým hlavným súperom dodal vieru a nádej pred nadchádzajúcou Veľkou cenou Veľkej Británie.

Verstappen odišiel bez ospravedlnenia

Celý svet videl chybný a agresívny manéver Maxa Verstappena. Andrea Stella, šéf McLarenu, však z jeho nedeľňajšej havárie obviňuje aj vedenie Medzinárodnej automobilovej federácie FIA, ktoré roky tolerovalo Verstappenov "agresívno-obranný" štýl.

"To nie je pre vývoj v F1 vôbec dobré. Možno to bolo pre niekoho zábava, ale nič dobrého som v tom nevidel. Ak sa podobné incidenty nebudú poctivo riešiť, budú sa opakovať. A my predsa nechceme vidieť ďalší rok 2021," podelil sa Stella o myšlienky a zároveň pripomenul nebezpečné manévre Holanďana z jeho súbojov s Hamiltonom na okruhoch v Taliansku a Brazílii pred tromi rokmi.

Dokonca aj sám postihnutý Lando Norris označil Verstappenov manéver za nebezpečný, ale aktuálny líder šampionátu nakoniec vyviazol len s desaťsekundovou penalizáciou, ktorá ho udržala na bodovaných priečkach. McLaren sa síce v Rakúsku vyrovnal Red Bullu, ale prakticky nič z toho nevyťažil. "Predpisy a pravidlá sa musia rešpektovať a dodržiavať tak, aby to dávalo zmysel," apeloval Stella.

Verstappen má pritom s Norrisom veľmi priateľský vzťah, avšak teraz svojou agresivitou riskoval nielen konštrukciu monopostov, ale aj vzájomné priateľstvo. Bolo zrejmé, že chyboval, veď po pretekoch dostal aj dva trestné body. Lenže ospravedlniť sa nechcel.

Šéf Red Bullu Christian Horner sa svojej hviezdy zastal, ale napätie v stajni sa nezmiernilo. Do sveta preniklo, že počas víkendu došlo k ďalšej hádke medzi ním a Maxovým otcom Josom Verstappenom...

Leclerc potrebuje aj šťastie

Charles Leclerc neprežíva dobré obdobie. Už druhýkrát za posledné tri preteky skončil mimo bodovaných priečok. Tentoraz sa mu šťastie otočilo chrbtom hneď v prvom kole. V úvodnej zákrute sa zrazil s dvoma ďalšími vozidlami a počas pretekov musel ísť štyrikrát do boxov. Nakoniec skončil jedenásty. On aj Ferrari vedia, že auto má potenciál odraziť sa od dna a byť konkurencieschopné.

Svedčila o tom aj jazda končiaceho tímového kolegu Carlosa Sainza, ktorý finišoval tretí za Russellom a Oscarom Piastrim. Nebyť havárie, po ktorej mal Leclerc poškodené predné krídlo, mohol pokojne naháňať Verstappena a Norrisa. Koniec koncov, pred dvoma rokmi v Rakúsku porazil lídra šampionátu.

Russell rozhodil aj šéfa tímu, ten sa kajal

Víťazstvo Georgea Russella bolo odmenou za jeho húževnatosť a tvrdú prácu Mercedesu pri zlepšovaní auta. Modernizácia v priebehu sezóny signalizuje, že stajňa je na správnej ceste. Russell, ktorý si pripísal druhé víťazstvo v kariére, aj Hamilton, ktorý skončil štvrtý, po pretekoch chválili tím a monoposty. A aj šéf tímu Toto Wolff priznal, že bol nadšený.

Keď havária dvoch vedúcich jazdcov otvorila Russellovi cestu k triumfu, sám zakričal do vysielačky: "George, môžeme to vyhrať!" Ani si neuvedomil, že jeho pilot sa práve dostal z vysokej rýchlosti do brzdnej zóny.

"Bola to najhlúpejšia vec, akú som za 12 rokov v Mercedese urobil," priznal potom Wolff. "Budem sa za to navždy hanbiť. Vôbec som sa nepozrel, kde sa nachádza. To sa jednoducho nerobí pri brzdení ani vo vysokorýchlostných zákrutách," kajal sa.

Wolffove emócie však potvrdili, že tím je na ceste späť medzi elitu. Mercedes čakal na triumf dlhých 33 pretekov od Veľkej ceny Sao Paula 2022. Tam sa zrodil prvý Russellov triumf.