Veľkú cenu F1 Emilia Romagna ovládol Verstappen, v tesnom závere za sebou nechal Norrisa
Verstappen si pripísal 59. víťazstvo v kariére a piate v tejto sezóne. Tento rok nevyhral len v Austrálii a pred dvoma týždňami v Miami. Teraz sa vrátil na víťaznú vlnu, ale v záverečných kolách musel bojovať s dotierajúcim sa Norrisom. Pre britského jazdca McLarenu to bolo tretie pódium za sebou. Okrem triumfu v Miami bol druhý aj v Číne.
Po sobotných haváriách Fernanda Alonsa a Sergia Peréza v treťom tréningu bol nedeľný vrchol víkendu pomerne pokojný. Bez kolízii a zmeny pozícii sa zaobišiel aj štart, na ktorom klesol ešte v sobotu o tri priečky Oscar Piastri na McLarene. Austrálčan mal štartovať z prvého radu po boku Verstappena, no dostal trest za brzdenie Dána Kevina Magnussena z Haasu počas kvalifikácie.
Štvrtú pozíciu nakoniec neustrážil Leclercov tímový kolega Sainz. Ten zostal na mäkkých pneumatikách dlhšie ako súperi a kalkuloval s možným výjazdom bezpečnostného vozidla. Vo výsledkovej listine spadol za Piastriho a skončil piaty. Na území nikoho sa pohybovali väčšinu pretekov Briti Lewis Hamilton a George Russell (najrýchlejšie kolo) na Mercedese. Sedemnásobný majster sveta sa dokázal dostať oproti štartu pred tímového kolegu i Japonca Cunodu (Racing Bulls).
Ten ťažil v kvalifikácii zo svojich poznatkov tradičného okruhu z juniorských čias, keďže pred vstupom do F1 testovával staršie monoposty práve na Imole. V samotných pretekoch však neustrážil pozíciu ani pred Perézom a Strollom. "Béčko" Red Bullu stavilo na alternatívnu stratégiu a jeho jazdci boli takmer celý čas na tvrdých pneumatikách. Peréz štartoval po sobotnej havárii a nevydarenej kvalifikácii z jedenásteho miesta. Na prípadný výjazd safety caru čakal aj Aston Martin, ktorého jazdci štartovali zo siedmeho (Lance Stroll) a posledného desiateho radu (Alonso). Kanaďan dokázal napriek neskorému pit stopu tretíkrát v sezóne bodovať za dva body (9.).
V závere pretekov to najprv vyzeralo, že pneumatiky si pošetril Leclerc, ktorý začal ukrajovať z náskoku svojich súperov. Nakoniec to však bol Norris, ktorý zabral a v záverečných kolách dokázal suveréna predošlých dvoch sezón Verstappena stiahnuť len na niekoľko desatín. Holanďan mal na konci málo "šťavy" v batérii z rekuperovanej kinetickej energie z MGU-K. Na odporúčanie tímu prepol do módu, ktorý zberal viac energie na akceleráciu, na úkor toho však išiel nájazd do zákrut, keďže práve tam sa energia dobíjala.
Ďalšie preteky sa uskutočnia budúci týždeň v Monaku.