Dozvuky VC Veľkej Británie: Hamilton zažil rozprávku, triumf mu darovali inžinieri McLarenu
Hamilton sa dočkal
Hamilton po svojom triumfe uviedol: "Od roku 2021 až dodnes určite boli dni, keď som nemal pocit, že som dosť dobrý alebo že dokážem to, čo dnes." Pravdepodobne nebol jediný, kto sa takto cítil.
Núkala sa otázka, či už má svoje najlepšie dni za sebou. Veď aj George Russell preberal v rámci stajne úlohu jednotky a špekulovalo sa, či Ferrari neurobilo chybu, keď na budúcu sezónu angažovalo Hamiltona namiesto Carlosa Sainza. Na domácej pôde však sedemnásobný majster sveta ukázal, že má stále dostatok kvality a víťaznú mentalitu.
Akonáhle dážď začal komplikovať podmienky, prišiel Hamiltonov čas. Dostihol a predbehol Russella, ujal sa vedenia a v záverečných fázach pretekov sa chyby nedopustil. Pohodlne si udržiaval Landa Norrisa na dištanc, pričom si pošetril pneumatiky, aby v samom závere skrotil útočiaceho Maxa Verstappena.
Presadil si vlastnú stratégiu a rozhodol sa správne. Pri každom príchode do boxov nasadil nové gumy v ideálny čas. Napriek chaotickým podmienkam a tlaku, ktorý musel cítiť, zachoval chladnú hlavu a ukončil najdlhšie čakanie na víťazstvo vo svojej kariére.
Keď preťal cieľovú čiaru, jeho dojatie bol viditeľné, niekoľko minút nedokázal zadržať slzy. To len ukazuje, ako veľmi pre neho F1 stále znamená a ako je hladný a motivovaný. Síce sa blíži k štyridsiatke, ale je nad slnko jasnejšie, že jeho honba za rekordným deviatym titulom majstra sveta sa ešte zďaleka neskončila. To už však asi bude kapitola písaná v červených farbách Ferrari.
McLaren ukázal neskúsenosť
McLaren si zaslúži obrovské uznanie za to, čo v tohtoročnej sezóne dokázal. Jeho vozidlo sa stalo jedným z najlepších na štartovom rošte, možno vôbec najlepším. Norris je najväčšou hrozbou pre Verstappena. V domácich pretekoch však tím aj jeho jazdci ukázali, že boje na popredných priečkach sú pre nich stále niečím novým.
Na chvíľu boli v ríši snov, keď Norris a Oscar Piastri jazdili na prvom a druhom mieste. Všetko sa začalo rúcať, keď si rozdelili zastávku v boxoch. Piastri išiel kolo navyše a keď začalo pršať, klesol na šieste miesto.
Norris bol síce v tej chvíli stále favoritom na víťazstvo, ale tím opäť urobil chybu a nechal ho na trati znova o kolo dlhšie. Akonáhle trať uschla, prepadol sa za Hamiltona. Keď dostal Norris od tímu otázku, na aké gumy chce prejsť, radšej si vybral mäkkú zmes namiesto strednej, čo sa ukázalo ako omyl. Vzhľadom na to, ako dlho už preteká, mal si asi vybrať lepšie.
Voľba možno nemala byť na ňom. V stajni majú inžinieri vždy lepšie informácie ako pilot, ktorý sa nonstop rúti na vlhkej trati rýchlosťou cez 180 km/h. V tohtoročnej sezóne si McLaren podobné prehmaty môže dovoliť, už je zrejme mimo dosahu boja o titul. Pokiaľ chce v roku 2025 vyzvať Red Bull a Verstappena, bude sa musieť zlepšiť.
Hulk si zaslúži pódium
Ak by sa už vyberal jazdec sezóny, väčšine fanúšikov by pravdepodobne napadol Verstappen alebo Norris. Ale je tu ešte jeden frajer, o ktorom by sa malo hovoriť. Nico Hülkenberg.
V kvalifikácii na Silverstone podal tradične dobrý výkon a potiahol Haas na šieste miesto, hoci jeho tímový kolega Kevin Magnussen sa nedokázal dostať ani z Q1. Tak či onak, Hulk sa potom počas celých pretekov bez väčších problémov udržal na mieste, z ktorého štartoval.
Bolo to jeho druhé šieste miesto v rade a celkovo ho vynieslo na 11. priečku. Dnes je pred všetkými jazdcami na porovnateľných strojoch a len o bod za Kanaďanom Lancom Strollom z Aston Martinu. Z hľadiska rýchlosti aj konzistentnosti výkonov len málokto na štartovom rošte teraz jazdí lepšie ako on.
To je skvelá správa pre Audi, ktoré si ho už poistilo ako jedného zo svojich jazdcov, keď v roku 2026 prevezme Sauber. Hülkenberg má síce už 36 rokov, to ale neznamená, že je mimo hry alebo dokonca za zenitom. Naopak sa možno blíži chvíľa, keď bude môcť vystúpiť na pódium. Na tom ešte nikdy nestál a na okamih slávy čaká rekordných 215 pretekov.