Návrat Ricciarda do F1 zvyšuje tlak na problémového Péreza
Utorkové oznámenie, že Austrálčan nahradil Nycka de Vriesa, malo Mexičanovi, ktorého zmluva po boku dominantného dvojnásobného majstra sveta Maxa Verstappena platí do konca roka 2024, zazvoniť na poplach.
Pérez je po 10 z 22 pretekov celkovo druhý, ale za Holanďanom zaostáva o 99 bodov a jeho forma na posledných šiestich podujatiach bola nevyrovnaná. Ak obľúbenec fanúšikov Ricciardo dokáže, že sa mu skutočne "vrátila šťava" a že už nie je tým jazdcom, ktorý bol v McLarene v rokoch 2021 a 2022, potom má Red Bull jasnú náhradu.
Rakúsky tím má za sebou históriu nemilosrdného povyšovania a degradovania jazdcov medzi svojimi dvomi tímami, ako aj ich úplného vyhadzovania.
Stajňa AlphaTauri, ktorá bude mať budúci rok nových šéfov a iné meno, môže ťažiť zo skúseností víťaza ôsmich pretekov, hoci sa ešte uvidí, či bude Ricciardo spĺňať požiadavky.
V každom prípade musí zapôsobiť pri kolegovi a chránencovi Hondy Júkimu Cunodovi v aute, ktoré má problémy bodovať. To môže byť pre Austrálčana úskalie.
Odchod de Vriesa už po 10 pretekoch bez toho, aby dostal šancu pretekať pred domácim publikom na budúci mesiac v Zandvoorte, bol široko avizovaný a prekvapujúci len v načasovaní.
Podobné konce
Niektorí sa ho napriek tomu zastali, najmä jazdci, ktorí zažili podobný koniec. "Nikdy som nečakal, že sa to pre Nycka skončí takto rýchlo," uviedol na Twitteri krajan a bývalý jazdec Caterhamu Giedo van der Garde, ktorý v roku 2015 podnikol právne kroky proti Sauberu v spore o zmluvu.
"Keď sa pozriete spätne na to, koľko času dostal, aby si zvykol na auto a pokrok, ktorý urobil, bolo to podľa môjho názoru príliš skoro," dodal.
Brazílčan Lucas di Grassi, ktorý v roku 2010 absolvoval jednu sezónu v tíme Virgin Racing, vravel: "Keď po 10 pretekoch vyhodíte jazdca, ukazuje to, že proces rozhodovania o ich príchode je zlý."
Minulý rok zaujal tým, že získal body pre Williams v jedinom vystúpení v Monze, keď nahradil chorého Alexa Albona, ale odvtedy nebodoval.
Problémom pre de Vriesa bolo, že po tom, čo ho ostatní prevalcovali kritikou, nikdy nemohol počítať s plnou podporou Red Bullu. AlphaTauri chcelo zamestnať Američana Coltona Herta, ale ten nemal potrebnú superlicenciu. Juniori Red Bullu, najmä Novozélanďan a oficiálna rezerva Liam Lawson, neboli považovaní za pripravených.
Helmut Marko, ktorý dohliada na program vývoja jazdcov, dostal minulý mesiac otázku, či sa s Christianom Hornerom niekedy nezhodli na jazdcoch.
"Nie často, ale niekedy áno. Naposledy to bol de Vries," uviedol pre podcast "The Inside Line"."Horner nebol de Vriesovým fanúšikom," poodhalil zaujímavosti z kuchyne úradujúceho šampióna.