Piastri vyhral VC Azerbajdžanu. Verstappen za Norrisom, Pérez v závere kolidoval so Sainzom
Leclerc a Piastri štartovali z prvého radu, tam si obaja svoje pozície udržali. Zlomový moment prišiel na začiatku 20. kola po prvých zastávkach v boxoch, kde obaja menili zo stredných na tvrdé pneumatiky.
Austrálčan išiel veľmi neskoro na brzdy a riskantným manévrom predbehol Leclerca. Ten sa priblížil o deväť kôl neskôr a takmer celý zvyšok pretekov zvádzala dvojica tesný súboj. Leclerc však nakoniec neuspel ani s pomocou DRS, ktoré mohol aktivovať väčšinu času. Piastri tak získal druhý triumf v kariére i tejto sezóne.
Monačan sa musel v úplnom závere ešte brániť pred Pérezom na Red Bulle, ktorý mal nádej na prvé pódium od apríla. Dvojicu dobehol na začiatku predposledného kola ďalší pilot Ferrari Sainz, zaútočil na Péreza a dvojica v prvom sektore trate kolidovala.
Havária, ktorú zavinil pravdepodobne Sainz, vyradila oboch. McLaren tak predstihol Red Bull v Pohári konštruktérov, ktorý vedie prvýkrát od roku 2014 a má štyri víťazstvá v sezóne premiérovo od ročníka 2012.
Verstappena zdolal tímový kolega v kvalifikácii prvýkrát v tejto sezóne. Holanďan nezískal ani na štarte a navyše sa zasekol za Norrisom, ktorý išiel opačnú stratégiu a bol 39 z 51 kôl na jedných tvrdých pneumatikách. Po Norrisovej zastávke si navyše nechal Verstappen pozíciu vziať a Brit tak stiahol tri body, keďže mal aj najrýchlejšie kolo.
Pilot McLarenu bol pôvodne na štarte na sedemnástom mieste a vďaka trestom pre ostatných jazdcov poskočil o dve pozície. Bol medzi nimi aj Lewis Hamilton, ktorý štartoval pre výmenu motora z pit lane a obsadil deviate miesto.
Na tvrdých pneumatikách bol dlho bez zastávky aj Thajčan Alexander Albon na Williamse. S Norrisom čakali na výjazd bezpečnostného vozidla, ktorý býva často súčasťou pretekov v Baku.
Albon dokázal byť napriek alternatívnej stratégii na siedmom mieste, jednu pozíciu pred tímovým kolegom Francom Colapintom. Ten sa stal prvým Argentínčanom s bodovým zápisom v F1 od januára 1982, keď Carlos Reutemann obsadil druhé miesto na VC JAR, taktiež na Williamse.
Cenný výsledok si pripísal Brit Oliver Bearman, ten zaskakoval v Haase za Kevina Magnussena a bol desiaty. Mladík sa v tejto sezóne predstavil len v dvoch pretekoch, vždy ako náhradník, no v oboch bodoval.
V dôsledku karambolu v závere bol šiesty Fernando Alonso na Astone Martin, pre tím i pre seba vybojoval najlepší výsledok od júnovej VC Kanady.
Celkové poradie (po 17 z 24 pretekov):
1. Verstappen 313 bodov,
2. Norris 254,
3. Leclerc 235,
4. Piastri 222,
5. Sainz 184
Pohár konštruktérov:
1. McLaren 476 bodov,
2. Red Bull 456,
3. Ferrari 425,
4. Mercedes 309,
5. Aston Martin 82