Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Výkonný riaditeľ F1 vníma DRS ako príliš veľkú výhodu, navrhuje obmedzenie

Brawn hľadá riešenie problému.
Brawn hľadá riešenie problému. Profimedia
Jedným z aspektov, ktorý počas nedávno ukončenej sezóny F1 vadil mnohým zainteresovaným, bolo príliš jednoduché predbiehanie za podpory DRS. K situácii sa vyjadril aj Ross Brawn (68), odchádzajúci výkonný riaditeľ F1.

Na viacerých tratiach sa predbiehacie manévre stali takmer pravidelnými, keď sa jazdec dostal do jednosekundového rozsahu od svojho protivníka, v ktorom môže aktivovať systém DRS.

Existujú obavy, že v budúcom roku by sa situácia mohla ešte zhoršiť, keďže Formula 1 v šprintových pretekoch experimentuje s povolením použitia DRS hneď po úvodnom kole, nie po dvoch kolách, ako je to v súčasnosti.

Brawn uviedol, že jednoduchosť predbiehania vadí organizátorom aj divákom. "Vieme, že fanúšikovia nemajú radi, keď jazdcovi na rovinke stačí iba zapnúť DRS, stiahnuť medzeru a dostať sa pred svojho súpera."

"Myslím si, že v ideálnom svete sa DRS používa len na to, aby ste sa niekomu dostali na chrbát, aby ste mohli naozaj poriadne zaútočiť," povedal v exkluzívnom rozhovore pre Motorsport.com.

Britský funkcionár tiež uvádza, že jednou z kľúčových myšlienok môže byť presadenie zóny DRS ako miesta, kde sa jazdci môžu priblížiť k monopostu pred sebou, nie ako miesto, kde ide o okamžité predbiehanie:

"Myslím si, že by sme sa nemali báť obmedziť DRS na miestach, ako je Monza, pretože to naozaj vyzerá trochu ako 'dostaneš sa mi na chrbát, stlačíš tlačidlo, predbiehaš'. Je to trochu až ako rituál."

Hoci F1 naďalej dúfa, že jedného dňa budú monoposty natoľko dobré, že DRS nebude vôbec potrebné - čo by sa mohlo stať s aktívnym aerodynamickým systémom od roku 2026 - Brawn hovorí, že zatiaľ je pomoc pri predbiehaní nevyhnutná.

"Myslím si, že DRS je užitočný nástroj, keď chceme dostať autá k zadným kolesám súperov, aby sa mohli dostať vedľa seba v zákrute a zviesť súboj koleso na koleso."

Rozumné používanie DRS - to je to, čo je potrebné. Stále to bude nástroj, ktorý budeme musieť používať. Možno s aktívnou aerodynamikou sa to zmení," poznamenal k danej problematike.